Tuesday, May 17, 2016

Unknown

[800SHARE DI FB!!!] 3 tips mudah menghilangkan lemak di lengan




Lengan besar serta menggelebeh adalah masalah utama bagi mereka yang mengalami gemok air mahupun gemok lemak. Faktor pengambilan makanan serta keturunan juga sebagai penyumbang faktor lengan mengelebeh.Disin terdapat senaman yang mampu membakar lemak serta membentukkan lengan menjadi pejal. Peralatan yang digunnakan juga boleh didapati di kedai peralatan fitness mahupun barang rumah dijadikan alat senam. Dibawah terdapat senaman yang mampu mengecilkan lengan.



1. Senaman Push-Up


Olah raga mampu memberikan kesan yang baik untuk membentuk lengan dan mampu menjadi kekal. Salah satu cara terbaik dalam membentuk lengan dengan melakukan gerakan olah raga push-up. Mengecilkan lengan dengan push-up mampu membentuk lengan. Dengan push-up otot bahagian bawah lengan mampu membentuk.





2.Senaman Pull-Up


Olahraga kedua dalam membentuk lengan adalah dengan pull-up. Berbeza dengan push-up, lengan ditekan dengan berat badan untuk ke bawah, sedangkan pada pull-up kekuatan lengan di uji untuk mengangkat beban badan. Senaman ini mampu membentuk atas lengan., tetapi juga hampir pada seluruh bahagian tangan. Mampu mengecilkan lengan sekitar 75%.





3. Angkat Barbel/ Angkat Berat


Terakhir dalam mengecilkan lengan dengan angkat berat. Olahraga ini dilakukan digym. Langkah terbaik untuk mengecilkan lengan dengan cara ini adalah dengan meletakkan barbel di belakang kepala, kemudian tarik ke atas. Lakukan cara ini dalam beberapa set secara konsiten. Dengan cara ini Anda dapat membentuk lengan anda serta bahu atas. Kaedah lain  boleh dilakukan secara baring dan mengangkat barbel secara menegak. Anda boleh menggunakan air botol mineral dan perlu ingat bebanan mengikut kemampuan fizikal sahaja.




Kredit: Xnakgemuk